Problemer med mottak av e-post fra Tromsø parkering

Noen kunder opplever at de ikke mottar kvitteringer og faktura på e-post. Kvitteringer og fakturaer genereres automatisk av vårt system, derfor vil de i noen tilfeller kunne stoppes av virusprogram og spamfilter, og dermed legges i søppelboks eller under “uønsket e-post”. For å unngå problemet må e-poster fra Tromsø parkering merkes som “ikke søppelpost”.

For å teste om du får e-poster fra oss ber vi alle kunder som bruker app om å teste systemet.

  • Start appen, åpne menyen og gå inn på historikk.
  • Gå så inn på en av parkeringene og trykk på “send kvittering på epost”. Bruk den e-postadressen du ellers benytter i appen.

Dersom kvitteringen ikke kommer i innboksen din må du åpne søppelboksen eller mappen for uønsket e-post, og flytte e-posten over til innboksen.

På PC drar man den bare over i innboks. På mobilplattform åpner man e-posten, trykker på mappeikonet og velger at den skal flyttes til innboks.

For ettertiden vil den da komme automatisk i innboks.

For kunder som ikke bruker app, og har problemer med å motta faktura fra Tromsø parkering, ta kontakt med oss. Enten ved å ringe kontoret på 777 90 650, eller sende e-post til parkering@tromso.kommune.no

Publisert: 12. februar 2016